Tłumaczenie komunikatów V50 S40

Instrukcje napraw, modyfikacji, dane serwisowe, wideoporady, fotorelacje, namiary na zaufane warsztaty... tu nie pytamy jak coś zrobić, ale opisujemy jak coś zrobiliśmy

Powrót do Zrób to sam

Postprzez artek » 19 maja 2017, o 20:29

bokoncz napisał(a):możliwe, że przy uruchomionym silniku tez się pojawiały. Wymiana akumulatora wtedy rozwiązała problemy z poduszkami.

Co ty pierdolisz za farmazony.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez dillinger79 » 24 wrz 2017, o 20:39

Hej wszystkim.
Posiadam V50 z 08.2005 r. 1.6 D, przebieg 230 tys.
Dziś podczas jazdy do pracy, autostradą 360 km w jedną stronę, wyskoczyły mi takie oto komunikaty:

01.STABILITATSKONT. WART. ERFORDERL. System stabilizacji wymaga przeglądu,
02.VERMINDERTE MOTORLEISTUNG Zmniejszona moc silnika

Towarzyszy temu lekki spadek mocy.
Pierwszy raz te komunikaty wyskoczyły mi po przebyciu 30 km, zatrzymałem się na parkingu, wyłączyłem na chwilę silnik i po ponownym włączeniu wszystko wróciło do normy. Postanowiłem więc jechać dalej. Ponownie oba komunikaty wyskoczyły po przebyciu dalszych 300 km. Ponownie zjechałem na parking, wyłączyłem auto, ale komunikat numer 02 już pozostał, a z czasem po przebyciu 10 km wskoczył ponownie komunikat 01.
Zauważyłem, że komunikaty te wyskoczyły mi gdy jadąc autostradą zwolniłem na zwężeniu do 80 km/h i w chwili gdy przyspieszałem wskoczyły w/w komunikaty 01 i 02.

Teraz moje kluczowe pytanie: jako że do kraju wracam za 2 tygodnie to czy mogę w miarę bezpiecznie jechać tym autem? Do przebycia mam 360 km, niemal 99% trasy to jazda po autostradzie. Mam znajomego mechanika, który dość dobrze orientuje się w tym aucie i po przyjeździe uderzyłbym do niego. Jednakże mam lekkie obawy czy jadąc z taką usterką nie stanę gdzieś po drodze, ewentualnie nie uszkodzę czegoś.
Co byście mi poradzili?
Pzdr.
dillinger79
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 lip 2017, o 18:19
Model: V50
Silnik: diesel, 1.6
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Świebodzin

Postprzez JacSwi » 3 paź 2017, o 09:29

Zobacz co bedzie jak wyłączysz kontrolę trakcji, u mnie tak się działo jak turbo puszczało olej i przytykał się czujnik ciśnienia,map sensor.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Xan » 16 wrz 2018, o 15:26

Cześć, po wizycie u mechaników pojawia mi się teraz komunikat "ACHTERGORDELS NIET IN GEBRUIK Zacięty pas bezpieczeństwa (nie zwinął się do końca )"
O który pas może mu chodzić i co z tym można zrobić, bo wszystkie wyglądają na wciągnięte :/ myślałem, że może chodzić o tylny prawy, gdyż miałem tam zapięty cały czas fotelik dziecięcy . Podczas sprzątania wyjąłem fotelik i nadal się świeci, czyli to nie to....
Pozdrawiam
Xan
Xan
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 wrz 2018, o 15:13
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Łódź

Postprzez zbizoo » 13 sty 2021, o 16:27

@mariusz861 - bład podczas rozruchu - spróbuj ponownie. Czyli od zera - wkładasz kluczyk przekręcasz i odpalasz (tak musisz go wyjąć)

@Dilinger - masz objawy zacinającego się EGR. Komunikat wyskakuje w momencie kiedy jedziesz spokojnie i wciśniesz gaz - zawór powinien się zamknąć a tego nie robi. Więc elektronika ogranicza moc silnika. Lekkim spadkiem mocy bym tego nie nazwał bo potrafi tak zamulić że 120km/h pojedziesz tylko z górki a i czasem samo ruszanie jest bardzo kłopotliwe (jak masz otwarty na full i chcesz ruszyć). Podepnij pod byle OBDII i powinno pokazać komunikaty o problemie z EGR.
EGR możesz odłączyć ale wtedy na stałe check engine i stabilizacja toru jazdy będzie się świecić - ale auto jeździ wtedy normalnie. Radzę z EGR uważać na trasie bo niestety ale te cholerne ograniczenie potrafi się włączyć podczas wyprzedzania a wtedy lepiej uważać.
Oczywiście po ponownym odpaleniu samochodu pracuje on normalnie i komunikaty gasną - do momentu aż EGR znów się nie zatnie.

@Xan - to tłumaczenie jest straszliwie błędne - nie ma żadnego czujnika zwiniętych pasów w żadnym samochodzie. Poprawne tłumaczenie to "nie zapięte tylne pasy". Wozisz coś na tylnym siedzeniu? Bo tam też na 99% są czujniki zajęcia - jak wrzucam torbę z laptopem to mam taki komunikat no ale nie będę torby pasami przypinał :-)
zbizoo
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 13 sty 2021, o 16:16
Model: V50
Silnik: D4164T
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez loraa » 22 cze 2022, o 16:14

W sumie ja takich tłumaczeń jeszcze nigdy nie potrzebowałam, ale na pewno jest grono osób, którym się taka wiedza przyda. Korzystając z okazji również zachęcam do przeczytania artykułu https://www.hitpraca.pl/blog/3473-jak-p ... biznesowa/ gdyż to właśnie w nim ciekawie napisano o tym jak tłumaczy się umowę biznesową.
loraa
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1182
Dołączył(a): 17 sty 2020, o 06:01
Model: boss
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: tarnów

Poprzednia strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość