Drżenie karoserii przy stałej prędkości

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez AndrewE32 » 6 lis 2022, o 14:35

Cześć wszystkim,

Mam problem ze swoim samochodem i postanowiłem się nim podzielić licząc, że ktoś miał podobny przypadek.

Kupiłem volvo v50 z usterką polegającą na wibracjach karoserii przy przyspieszaniu i stałej prędkości. Mechanik wymienił lewą półoś (od strony skrzyni), dodatkowo sprawdzona została prawa, która sprawia wrażenie sprawnej. W efekcie drgania przy przyspieszaniu zniknęły, niestety te przy równej prędkości zostały. Czasem przy 1800, czasem przy 2500 obrotów telepie całą budą. Jak wcisnę sprzęgło jest już ok. W moim odczuciu efekt nasila się przy rozgrzanym silniku.

Zacząłem szukać przyczyny:
-zawieszenie sprawdzone na stacji diagnostycznej, jest ok
-odłączona na próbę wtyczka od EGR, bez różnicy
-przerzucone drugie koła, bez efektu.
-dwumasę wykluczam, brak pozostałych objawów typowych dla niej.

DPF został elektronicznie wyłączony jeszcze przez poprzedniego właściciela. Silnik ładnie pracuje i ma moc.

Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
AndrewE32
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 lis 2022, o 13:48
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez bartoo30 » 15 lis 2022, o 15:08

U mnie ostatnio był też problem z samochodem, ale z rozrusznikiem i całe szczęście udało się znaleźć na stronie informacje http://www.oddechwiosny.pl/zepsuty-rozr ... rozpoznac/ jak poznać zepsuty rozrusznik oraz jak go wymienić. Nie sądziłem, że uda mi się to zrobić samemu, ale udało się i wszystko działa.
bartoo30
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1375
Dołączył(a): 24 sie 2019, o 10:37
Model: SV
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Kraków


Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości