[2.0D 136KM 03-07] spadek mocy - pedał sprzęgła / czujnik pedału sprzęgła

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez hosekk » 3 lut 2013, o 20:29

Od pewnego czasu widziałem, że coś jest nie tak z mocą silnika. Na 5 i 6 biegu, zaraz po zmianie biegu auto nie miało mocy. Po chwili nagle ją odzyskiwało. Zdiagnozowałem, że chodzi o czujnik pedału sprzęgła, a konkretniej o część pedału, która ma go wciskać. Ta część była nadłamana, a przy próbie wyjmowania czujnika - całkiem się złamała....

Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić, żeby nie wymieniać całego podełu?

Tutaj zdjęcie na którym widać ten element.
(a tak wogóle to do czego służy ten czujnik??? )

Obrazek
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mccguire » 4 lut 2013, o 12:30

z tego co wiem, to ten czujnik odpowiada za to żeby nie samochód nie odpalał bez wciśniętego biegu. Ponadto zabezpiecza sprzęgło poprzez zmniejszanie dawki paliwa przy wciśnięciu sprzęgła (abyś na wysokich obrotach biegów nie zmieniał)
Aczkolwiek mogę się mylić (wiem że w FOCUSie coś takiego było)
mccguire
 

Postprzez t_pa » 4 lut 2013, o 15:31

Jeśli była tam taka sprężynka[img]
DSCN0677.JPG
[/img] (załącznik) to niestety ale trzeba kupić cały pedał (odrazu polecam pedał z auta z roku powyżej 2006 - tam jest inna sprężynka ale działa lepiej i jest wymienialna), gdybyś zakładał nowy pedał to trzeba będzie podciąć plastiki pod kierownicą ale nie będzie tego w ogóle widać.
Natomiast jeśli złamał ci się plastik w niebieskiej lub żółtej kostce to jest to tempomat.'
Przynajmniej u mnie.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
t_pa
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 17:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hosekk » 4 lut 2013, o 18:39

nie nie to właśnie złamał się plastik który wciska bolec od niebieskiego czujnika, nie od tej sprężynki
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez t_pa » 5 lut 2013, o 12:51

t_pa
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 17:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hosekk » 5 lut 2013, o 15:11

wszystko się zgadza, ale czujnik mam dobry. Tylko w samym pedale ułamała się ta część która go wciska - ta co na rysunku zaznaczyłem. Ten mały czarny kawałek plastiku.
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez loraa » 5 lut 2023, o 19:53

Faktycznie czasami różnego rodzaju awarie się zdarzają i ja także jestem zdania, że niezwykle ważną kwestią jest to aby wiedzieć także jakie są przyczyny niemożliwości uruchomienia pojazdów. Myślę, że zostało to bardzo dobrze napisane w https://newsy.co.pl/13243/ więc tak naprawdę zachęcam każdego do zapoznawania się z takimi materiałami.
loraa
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1183
Dołączył(a): 17 sty 2020, o 06:01
Model: boss
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: tarnów


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości