[1.8F 125KM 07-] Silnik nie odpala po wymienie pompy paliwa

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez faysall » 20 wrz 2023, o 15:00

Witam!

To mój pierwszy post na tym forum i już uderzam z problemem. Według relacji mojego taty sytuacja wyglądała tak:

-krótka trasa, silnik zaczyna dławić, dusi się i gaśnie. Próba odpalenia nie daje rezultatu. Samochód trafił na hol i
nie było prób odpalenia na zaciągu (dziś mechanik mnie przed tym przestrzegł). Po prośbie wizyta mechanika z
OBDII i diagnoza - martwa pompa paliwa. Mechanik po wyjęciu pompy sprawdził ją na krótko i brak jakichkolwiek
oznak życia. Pompa to 6N51-9H307, nowa niedostępna u żadnego dystrybutora, posiada jeden kruciec zasilający i
nie ma w niej krućca przelewu. Volvo również nie ma webasto. Okazało się, że ktoś w okolicy posiada sprawną pompę
4N51-9H307, oczywiście używana, ale ta podaje ciśnienie na listwę a silnik milczy. Pompa 4N51 ponoć jest używana
nawet w silnikach 2.0 145KM więc nie powinno być problemu.

Organoleptycznie stwierdziłem pewną anomalię , możliwe że wadliwie to interpretuję(a może i nie), o której poinformowałem Mechanika,
że coś dziwnego dzieje się z przepustnicą. Otóż zanim pojazd trafił do mechanika ojciec próbował odpalić a ja po zdjęciu rury dolotu patrzyłem na
klapę przepustnicy. Podczas rozruchu jest cały czas zamknięta, a gdy jest w pozycji stacyjki I bądź II, można klapkę przemieścić i
"otworzyć" gardziel. Gdy dochodziło do próby zapłonu klapka zamyka dopływ powietrza w dolocie i jest sztywna i nie daje się przemieścić. Na siłę nic
nie robiłem. Czy to możliwe żeby oba podzespoły uszkodziły się naraz i stąd ten problem czy to tylko zły dobór pompy (choć takiej samej wizualnie).
Acha, komputer po wymianie nie wykazuje ŻADNYCH błędów.

Pozdrawiam!
faysall
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 wrz 2023, o 14:27
Model: V70
Silnik: 2.4T
Rok produkcji: 2000
Lokalizacja: Zamość

Postprzez faysall » 20 wrz 2023, o 18:20

Temat do zamknięcia. Silnik odpalił, pracuje poprawnie, ma moc.
faysall
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 wrz 2023, o 14:27
Model: V70
Silnik: 2.4T
Rok produkcji: 2000
Lokalizacja: Zamość


Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości