[2.0D 136KM 03-07] silnik szarpie z wciśniętym sprzęgłem

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kris88 » 30 sty 2015, o 20:05

Witam,
przejrzałem wszystkie tematy w tym dziale ale nie znalazłem idealnie tego o co mi chodzi. Jeżeli ktoś z Was kojarzy taki temat to proszę podrzućcie wątek.

Samochód to V50 2.0d,r.2005, przebieg 290tys., świeżo po wymianie kpl. sprzęgła z dwumasą, zaślepiony EGR

Jak odpalam auto po nocy(odpalam zawsze z wciśniętym pedałem sprzęgła) silnik generuje dość mocne telepanie ale mimo to chodzi dość równo, jak puszczę pedał sprzęgła to telepanie prawie ustaje, oczywiście do momentu rozgrzania silnika sytuacja powtarza się na światłach gdy go wysprzęglam ale drgania nie są już tak mocne.
Niedawno wyczyściłem też przepustnice podciśnienia i nagar z końcówki kolektora z czasów jak jeszcze EGR działał.
Zastanawiam się czy może to być spowodowane po prostu którąś z poduszek jednostki czy wina może leżeć po stronie układu wtryskowego i np. nierównej dawce paliwa dla wszystkich cylindrów.
Chętnie podłączyłbym auto pod profesjonalny sprzęt ale nie wiem gdzie mogę znaleźć w Poznaniu kogoś kto nie zawoła sobie kosmicznej kwoty a na dodatek nic nie znajdzie i tylko pokasuje błędy.

Czekam na wszelkie porady, zwłaszcza jeżeli ktoś ma identyczne objawy.
kris88
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 16:46
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005

Postprzez hosekk » 30 sty 2015, o 20:27

No mi to wygląda na dwumasę.
Jakiej firmy założyłeś?
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kris88 » 30 sty 2015, o 20:41

No właśnie tutaj objaw jest odwrotny. Drgania występują jak układ jest rozsprzęglony a jak puszcze pedał czyli łączę skrzynię z silnikiem to drgania auta ustają. Tak samo po wymianie dwumasy nie czuje już żadnych drgań na pedale sprzęgła, które wcześniej czułem.
Przed wymianą odczuwałem większe wibracje na złączonym układzie a jak rozprzęglałęm to wtedy wibracje ustawały. Tak samo jak gasiłem auto bez wciśniętego sprzęgła słychać było wyraźne łupnięcie a z wciśniętym sprzęgłem cisza. Teraz gaszenie silnika i wciśniętym i bez nie ma różnicy.

Sprzęgło i dwumasa LUK
kris88
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 16:46
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005

Postprzez hosekk » 30 sty 2015, o 21:19

Wątpię w poduszki silnika bo drżało by cały czas, bez znaczenia czy sprzęgło masz wciśnięte czy nie (przynajmniej ja mam takie doświadczenia)
Rozumiem, że przed wymianą sprzęgła też tak było?
Czy jak zwiększasz obroty na biegu jałowym to drganie zupełnie ustaje?

Układ paliwowy na razie zostawiłbym w spokoju.
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kris88 » 30 sty 2015, o 21:28

Przed wymianą też było podobnie aczkolwiek wydaje mi się, że problem się delikatnie nasila.
Jak dodam gazu (powiedzmy 1300rpm) na jałowym to pracuje ok i nie trzęsie ale jak puszcze gaz to znowu to samo, oczywiście tak jak pisałem nie dzieje się to w nieskończoność.
kris88
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 16:46
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005

Postprzez mona » 16 mar 2023, o 14:38

jeśli chodzi o tematy motoryzacyjne to jestem trochę zielona ale natrafiłam ostatnio na stronę https://www.turbolab.pl/o-nas/ , gdzie mają w ofercie tulejowanie cylindrów, honowanie otworów centralnych wałów czy badania ndt więc myślę że każdy fan motoryzacji powinien przejrzeć sobie ich stronę
mona
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 mar 2023, o 14:33
Model: c70
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość