[2.0D 136KM 03-07] Problem z odpaleniem na zimny silnik 2.0D 136KM

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez ventura » 11 lut 2016, o 01:57

Pojawił się u mnie ostatnio taki problem: https://www.youtube.com/watch?v=cxG4qENcQjE Ma to miejsce zawsze jak auto postoi (przez noc, albo pod pracą) i temperatura jest w okolicach zera lub poniżej zera. Dzisiaj jeszcze dodatkowo pojawił się komunikat MOTOR SYSTEM WART. ERFORDERL- Potrzebny serwis silnika.
Czy macie jakiś pomysł co to może być? Dodam, że obecnie jestem na wyjeździe w Niemczech i auto jest mi potrzebne, poza tym nie do końca stać mnie w tej chwili na jeżdżenie po niemieckich mechanikach, którzy i tak do najlepszych nie należą (wiem z doświadczenia), a kasują 4xtyle co u Nas.
Osobiście podejrzewam świece. Myślicie, że warto sprowadzić świece z Pl i podjechać z nimi do mechanika, żeby po prostu je wymienił? Czy to kompletnie nie to?
ventura
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25 lis 2015, o 22:11
Model: v50
Silnik: 2.0 HDI
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Polska

Postprzez mr-fix.pl » 11 lut 2016, o 09:52

Świece żarowe możesz sprawdzić miernikiem:


Wymiana świec w tym silniku to robota na dobrych kilka godzin ze względu na ich lokalizację...

Zobaczy też czy układ paliwowy się nie zapowietrza, czy w przewodach nie ma pęcherzyków. Najlepiej to będzie widać w czasie odpalania (czyli potrzebna druga osoba do pomocy). Jeżeli przewody paliwowe mają gdzieś nieszczelność i paliwo się cofa, to może to wyglądać podobnie.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez ventura » 11 lut 2016, o 12:11

Dzięki:)
wiec tak, przy odpaleniu z filtra idzie pęcherzyk powietrza, to samo jak depnę trochę gazu.
Co do świec to zrobiłem tak jak pokazałeś na filmie i wychodzi na to, że wszystkie cztery są zrypane (wskazania ok 3 om).
Więc tak, zaraz zamawiam świece i już ze świecami podjadę do jakiegoś mechanika, żeby zajął się jednym i drugim.
Czy ta nierówna praca silnika wynika z tego powietrza w układzie?
ventura
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25 lis 2015, o 22:11
Model: v50
Silnik: 2.0 HDI
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Polska

Postprzez mr-fix.pl » 11 lut 2016, o 14:38

Dziwi mnie, że wszystkie świece masz uszkodzone z podobnym wskazaniem na omomierzu. Sprawdź jeszcze czy jak złączysz ze sobą obie sondy miernika, to pokazuje 0.1-0.3 Ohm. Jeżeli miernik i sondy mają same w sobie duży opór (rzędu 2.5 Ohm), to wskazanie około 3 Ohm jest poprawne.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez ventura » 11 lut 2016, o 23:43

Zrobiłem tak i miernik pokazuje 0.6-0.8 ohm.
Pisząc, że ok 3 mam na myśli od ok 2.5 do 3.7, aczkolwiek i tak są to dość podobne do siebie wskazania.
Tak czy inaczej nadal wychodzi na to, że świece są spalone.
Jutro jeszcze sprawdzę raz dla pewności.
A co do tego powietrza w układzie to potrzebuje do tego mechanika?
ventura
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25 lis 2015, o 22:11
Model: v50
Silnik: 2.0 HDI
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Polska

Postprzez mr-fix.pl » 12 lut 2016, o 13:14

Może się okazać, że po wymianie świec zacznie pracować tak jak trzeba i powietrzem w układzie paliwowym w ogóle nie warto się przejmować (zakładając, że nie jest go tam dużo).
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez ventura » 13 lut 2016, o 00:50

Wiec dzisiaj sprawdziłem świece jeszcze raz. W zależności od tego jak przytykałem sondę do pinów wskazania były jak poprzednio lub ok 1.7-1.8-zakładam w takim razie że świece jednak są ok....
ventura
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25 lis 2015, o 22:11
Model: v50
Silnik: 2.0 HDI
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Polska

Postprzez mr-fix.pl » 14 lut 2016, o 08:40

Jest jeszcze przekaźnik świec, który może być wadliwy i nie uruchamia ich grzania.
Niestety, jeszcze nie nakręciłem filmu o tym jak go przetestować.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez ventura » 15 lut 2016, o 04:22

Szczerze to nawet nie pomyślałem o tym.
Trochę mnie martwi ten komunikat, może on być po prostu wezwanie do jakiegoś okresowego przeglądu, czy ma raczej związek z ta całą sytuacją? I czy się nim przejmować? Czy jak poczekam do zjazdu do Pl to będzie ok? W Ojczyźnie będę za ok 2 tyg.
ventura
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25 lis 2015, o 22:11
Model: v50
Silnik: 2.0 HDI
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Polska

Postprzez bosman » 15 lut 2016, o 14:40

Przekaźnik jest schowany za zderzakiem od strony kierownika. Żeby dostać się do przekaźnika świec to musisz zrobić tak :
- wyjąć przednią lampę od strony kierowcy,
- wymontować halogen,
- zdjąć zaślepkę spryskiwacza
- odkręcić lewe nadkole
- odkręcić śrubę torx pod maską trzymającą zderzak po lewej stronie
- odbezpieczyć spinki zderzaka z lewej strony pod maską 4 albo 5 już nie pamiętam.
- teraz możesz odchylić połówkę zderzaka i odkręcić przekaźnik.
Jest on przykręcony na jedną śrubę. Przed odpięciem wtyczki odezwij akumulator, żeby w razie czego nie wywalało jakiegoś błędu.

Wymieniałem ostatnio taki przekaźnik u kumpla w V50. Tylko że ja zdjąłem cały zderzak, a nie ma takiej potrzeby ;-)
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron