rdzewiejące tarcze po wymianie

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez tortuga » 26 lip 2015, o 10:58

Panowie, prośba o opinię i radę zanim pojadę do mechanika i zrobię aferę. Wymieniałem hamulce miesiąc temu w moim V50, komplet - przód i tył, tarcze i klocki. Co do skuteczności nie mam zastrzeżeń, auto hamuje, byłem parę dni temu na przeglądzie okresowym - wszystko gra. Ale dziś zerknąłem na tylne tarcze (marki Ferodo ponoć) i szlag mnie trafił - są rude od rdzy. Nie sama tarcza oczywiście, ale wszystko wokół - ten kołnierz, przy pomocy którego jest mocowana i krawędzie dookoła (widać na zdjęciu poniżej). Wygląda to obrzydliwie, jak w jakimś lanosie. Nie wiem, w życiu się z czymś takim nie spotkałem, choć to nie pierwsze moje auto. Tak się zdarza? Tak powinno być? No bez jaj. Z przednimi tarczami (ATE podobno) nie ma takiego problemu. Miałem wcześniej zastrzeżenie po tej wymianie, które miałem już zamiar odpuścić (przy wymianie zostały zniszczone dwie nakrętki, wgnieciony został ich niklowany środek, a trzecia zaginęła i została zastąpiona jakąś zwykłą zardzewiałą nakrętką) - miałem na to już machnąć ręką, ale teraz to już jest przegięcie. Podpowiedzcie, proszę, jakie mam szanse w dyskusji z mechanikiem i czy się Wam coś takiego zdarzyło.

Obrazek
tortuga
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 14:52
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez marcinv50 » 26 lip 2015, o 12:04

to sa tarcze po miesiacu ? az pojde zrobie zdjecie swoim z tylu ... a masz jakis nr tych tarcz zeby sprawdzic czy to ferodo ? zerknij tez klocek jakis nr moze odczytasz co ci zalozyli.

Obrazek

Obrazek


lewa i prawa Zimmerman tarcze + klocki

Sory ale wedlug mnie ktos wykonal tutaj gowniana robote - zobacz jak wyglada to u mnie a u ciebie po miesiacu...

Poszukalem magicznego zeszytu w ktorym zapisuje sobie co przy jakim przebiegu bylo robione i znalazlem : tarcze + klocki tyl Zimmerman zestaw - 165300 - obecnie mam prawie 176 wiec z 5 miesiecy minelo
Zdjęte , założone - bez czyszczenia bez niczego ?
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Miszel » 26 lip 2015, o 13:10

Zależy pewnie od producenta. Ja wymieniałem u siebie tarcze i klocki przód i tył zaraz po zakupie 3 lata temu - nie wiem nawet jakich producentów - nie wnikałem. Przednie są ładne - piasta wykończona czarnym matem, zero korozji. Tylne bez wykończenia, ryża stal. Ostatnio je poczyściłem i pomalowałem farbą Foliatec do zacisków na czarno żeby jakoś wyglądały i nie odbiegały za bardzo od przodu. Tu możesz sobie zobaczyć jak wyglądały przed i po malowaniu: http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... 0#p1145194 Same tarcze spisują się doskonale. Jedynie kwestia estetyki. Oczywiście rdza na powierzchni ściernej widoczna na zdjęciach to kwestia chwilowa wynikająca z tego, że przed robotą auto i koła były myte. Normalnie tarcze są bialutkie 8-)
Moim zdaniem nie masz tu o co kopii kruszyć z mechanikiem. Tarcze służą do hamowania, a nie oglądania. Jak wszystko działa ok to nie widzę podstaw do reklamacji jeżeli mechanik zaproponował ci co założy, a ty się zgodziłeś. Jeżeli ci się wizualnie nie podobają, to trzeba było o tym myśleć przed wymianą i iść w coś bajeranckiego z górnej półki. Kup farbę, pomaluj i będzie z głowy.
Moja S-ka...

Sprzedam parę gratów do VOLVO i nie tylko - klik...

VIDA - odczyt i kasowanie błędów Białystok i okolice - kontakt: volvo_parts@o2.pl
Miszel
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 596
Dołączył(a): 8 lut 2015, o 11:11
Model: S40
Silnik: 2,4i
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Białystok

Postprzez tortuga » 26 lip 2015, o 14:37

Nie dopytywałem mechanika czy będą rdzewieć te, które mi zaproponował, bo mi to do głowy nie przyszło. W żadnym z aut do tej pory nie miałem z czymś takim do czynienia. Na tych tarczach, które miałem dotąd nie było nawet śladu rdzy. Przy pięcioramiennych felgach aluminiowych strasznie rzuca się to w oczy, niestety.

Zamiast malować wolałbym wyczyścić i zabezpieczyć jakoś. Słyszeliście o jakichś środkach do tego celu? Google mi wyszukuje jakiś preparat firmy Sonax, ale w jednym sklepie tylko i niezbyt budzącym zaufanie. Nie wiem czy to nie coś, co wycofali ze sprzedaży.

https://sklep.parys.pl/148,296,produkt, ... ozja.xhtml
tortuga
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 14:52
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez nadine » 29 lip 2020, o 23:41

Przed korozją trzeba się chronić i zawsze najlepiej zastosować jakieś rozwiązania antykorozyjne. Z tego, co mogę polecić, to warto korzystać z usług https://www.metaltech.pl/ Oni doskonale wiedzą, w jaki sposób zabezpieczyć metal.
nadine
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1562
Dołączył(a): 15 sty 2020, o 18:35
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez igor4443 » 13 sty 2021, o 13:22

Ten wątek jest bardzo interesujący. Jestem pewny na 100 procent że tym wątkiem zainteresuje się bardzo dużo osób.
igor4443
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 sty 2021, o 13:20
Model: er3
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wójtek » 18 sty 2022, o 11:54

Myślałeś o tym, aby skorzystać z zabezpieczeń antykorozyjnych? To one powinny Ci pomóc przy pokonaniu rdzewiejących tarcz, jak i pozostałych elementów w pojeździe. RUST STOP https://www.rustcheckcorolon.pl/o-firmie zapewnili mi najwyższej klasy produkt do zwalczania rdzy, którego jakość całkowicie sprostała moim wymaganiom w tym wypadku. Bo tym przykrym kłopocie ani śladu! No i pojazd wygląda na bardziej świeży.
wójtek
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29 gru 2021, o 09:10
Model: 555
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: daleko


Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości